AKTUALNOŚCI


Znamy repertuar KinoGram

Najnowocześniejsze kino w Polsce i Gildia Reżyserów łączą siły. Od jutra zapraszamy na filmy i spotkania autorskie. Na początek film „Sweat”. Po seansie zapraszamy na inauguracje cyklu „1 na 1. Rozmowy Reżyserów”. Z  Magnusem von Hornem porozmawia Jan P. Matuszyński.

SWEAT reż. Magnus von Horn

Cykl „1 na 1. Rozmowy Reżyserów” to unikalna formuła dyskusji o filmach. 

Jej wyjątkowość polega na tym, że nie mają one charakteru wywiadu dziennikarskiego, tylko rozmowy zawodowca z zawodowcem. To jedyny w Polsce projekt, w którym widzowie będą świadkami dyskusji reżysera z reżyserem. Za każdym razem spotkanie będzie miało autorski charakter – dyskutujący do ostatniej chwili nie zdradzają czy będzie to  rozmowa o warsztacie, o konkretnych decyzjach w konkretnych filmach, czy może wybiorą rozmowę o w życiu,  filozofii, sztuce i inspiracjach.

W pierwszym tygodniu naszej działalności  zapraszamy do KinoGramu codziennie, od poniedziałku do czwartku na godz. 19.00 

Początek działalności Gildii Reżyserów w KinoGram to dobry moment by odrobić pandemiczne zaległości. Jeden z najważniejszych festiwali filmowych w Polsce, poświęcony wyłącznie kinu polskiemu – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni – odbył się w zeszłym roku on-line, bez spotkań z twórcami, bez wspólnego oglądania filmów.  Dlatego w pierwszym tygodniu współpracy z KinoGramem, obok cyklu „1 na 1” zapraszamy także na filmy laureatów ubiegłorocznego festiwalu w Gdyni.

w poniedziałek, 13 września 2021 o 19.00 pokażemy film „Sweat” w reżyserii Magnusa von Horna

Po filmie zapraszamy na rozmowę Jana P. MatuszyńskiegoMagnusem von Hornem.

Film „Sweat” otrzymał prestiżowy tytuł Cannes Official Selection 2020 oraz przyniósł reżyserowi Srebrne Lwy i nagrodę indywidualną za reżyserię 45. FPFF w Gdyni. Jego reżyser, Magnus von Horn zdobył światowy rozgłos już jako autor studenckich etiud. Jego pełnometrażowy debiut – „Intruz” (2015) miał premierę w Cannes w sekcji La Quinzaine des réalisateurs. Film przyniósł reżyserowi nagrody za scenariusz i reżyserię w Gdyni, Nagrodę Szwedzkiej Akademii Filmowej za reżyserię oraz Paszport „Polityki”.

Prowadzący rozmowę Jan P. Matuszyński to jeden z najbardziej cenionych polskich reżyserów młodego pokolenia. Jego pierwszy fabularny film „Ostatnia rodzina” (2016) uznany za „najdojrzalszy artystycznie debiut ostatnich sezonów”, rozbił bank z nagrodami w Polsce i na świecie. Kolejny, „Żeby nie było śladów” brał udział w Konkursie Głównym Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji oraz jest polskim kandydatem do Oscara. Matuszyński jest także reżyserem cenionego serialu „Król” według prozy Szczepana Twardocha.

SWEAT reż. Magnus von Horn

„Sweat” to poruszający i wyrazisty portret polskiej influencerki. Niezwykle współczesny film o nowym rodzaju samotności w czasach social mediów. – tymi słowami opisał film  komitet selekcyjny Festiwalu w Cannes, który przyznał polskiemu obrazowi tytuł “Official Selection 2020”. Ze względów pandemicznych tamta edycja festiwalu nie odbyła się.

„Sweat” opowiada o trzech dniach z życia Sylwii Zając (Magdalena Koleśnik), influencerki fitness, która dzięki popularności w mediach społecznościowych zyskała status celebrytki. W internecie ma setki tysięcy followersów, w realu otacza ją grupa lojalnych współpracowników, a na imprezach każdy próbuje do niej podejść i ją poznać. Jednak kiedy jest w domu i wyłącza telefon, zostaje zupełnie sama. Choć Sylwia z łatwością, spontanicznie i bez cenzury dzieli się swoją codziennością z tysiącami nieznajomych, jej prywatne życie w ogóle nie przypomina kolorowego świata z Instagrama.

Kiedy Sylwia zdecyduje się umieścić w sieci odważne nagranie, będzie ono początkiem serii wydarzeń, które staną się próbą zarówno dla niej, jak i dla nielicznych osób, które znają ją bliżej. W ciągu trzech dni dziewczyna nieoczekiwanie odkryje ciemną stronę swojej popularności, a jednocześnie pozna prawdziwą bliskość. Reżyser łączy intymny, kameralny dramat z konwencją thrillera, by opowiedzieć o tęsknocie za miłością w świecie, w którym kochają cię tłumy.

Więcej o filmie Sweat czytaj tutaj.

we wtorek, 14 września 2021 o 19.00 „Magnezja” Macieja Bochniaka i spotkanie z reżyserem

„Magnezja” została nagrodzona Złotym Pazurem 45. FPFF w Gdyni. Jej reżyser,  Maciej Bochniak, za swój głośny debiut pełnometrażowy „Disco polo” (2015), który był przebojem polskiego box office’u nominowany do OFF CAMERA. Jest też reżyserem wielu cenionych seriali, m.in. „Belfra” i „Diagnozy”.

„Wciąż rzadko kto porywa się w Polsce na kino gatunkowe. Odwagi – ani umiejętności – żeby zabawić się konwencją westernu i filmu gangsterskiego nie zabrakło Maciejowi Bochniakowi. Wraz z Mateuszem Kościukiewiczem, odtwórcą jednej z głównych ról i współscenarzystą (wcześniej napisali razem przebojowe Disco Polo), odnaleźli właściwy grunt pod wariacką opowieść w sadze Sergiusza Piaseckiego. – zachęca do obejrzenia „Magnezji” Piotr Guszkowski z „Gazety Wyborczej”.

MAGNEZJA reż. Maciej Bochniak

Międzywojnie, pogranicze polsko-sowieckie. Umiera głowa rodziny, a właściwie to szef przestępczego klanu Lewenfiszów. Władzę bierze w swoje ręce Róża Lewenfisz, najstarsza córka (w tej roli Maja Ostaszewska, jakiej jeszcze nie znacie). Róża ma u swojego boku siostrę Zbroję (w tej wyjątkowej roli Borys Szyc), która jednym uderzeniem pięści jest w stanie położyć rosłego chłopa na deski. Jest jeszcze pochmurna Lila, bękart (Małgorzata Gorol), która przez sporą część historii w ogóle się nie liczy, ale oczywiście wszystko do czasu. Dla miłośników komiksów i kina przygodowego z poczuciem humoru „Magnezja” to obowiązkowy seans. Więcej o filmie czytaj tutaj.

Po projekcji z reżyserem filmu porozmawia Magdalena Lankosz, dyrektorka Gildii Reżyserów Polskich.

W środę, 15 września 2021 o godz. 19.00 „Jak najdalej stąd”  w reżyserii Piotra Domalewskiego i spotkanie z reżyserem

Za „Jak najdalej stąd” Piotr Domalewski otrzymał nagrodę indywidualną za scenariusz 45. FPFF w Gdyni. Jego poprzedni film, „Cicha noc”, dostał Złote Lwy w Gdyni i został uznany za najlepszy film roku przez Polską Akademię Filmową. Napisany i wyreżyserowany przez niego serial „Sexify” trafił na netfliksową listę Top 10 w 83 krajach i zajął pierwsze miejsce w dwudziestu z nich.  Najnowszy film reżysera „Hiacynt”, który czeka na swoja kinową premierę, okrzyknięto objawieniem festiwalu Nowe Horyzonty.

JAK NAJDALEJ STĄD reż. Piotr Domalewski

„Czarny humor, wspaniałe dialogi, w obsadzie Kinga Preis, Arkadiusz Jakubik i debiutantka Zofia Stafiej – nowy film Piotra Domalewskiego „Jak najdalej stąd” należy zobaczyć. Nie tylko dlatego, że jest hojnie nagradzany. Domalewski to reżyser, który z wielką wrażliwością opowiada o tym, jak wszyscy żyjemy. O tym, że nie trzeba wyjeżdżać, żeby stracić kontakt ze sobą i najbliższymi”– napisała po premierze filmu Adriana Prodeus dla „Vogue”. Więcej o filmie czytaj tutaj.

Po projekcji z reżyserem filmu porozmawia Magdalena Lankosz, dyrektorka Gildii Reżyserów Polskich.

w czwartek, 16 września o godz. 19.00 „Amatorzy” w reżyserii Iwony Siekierzyńskiej.

Po filmie spotkanie z cyklu 1 na 1. Rozmowy Reżyserów. Spotkanie i dyskusję z Iwoną Siekierzyńską poprowadzi Ewa Pytka.

Podczas zeszłorocznej Gdyni Iwona Siekierzyńska została nagrodzona  Don Kichotem Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych. Wczoraj przyszły świetne wieści z Krakowa – „Amatorzy” otrzymali Główna Nagrodę Konkursu Polskiego OFF CAMERA.  To niezmiernie pozytywny portret zazwyczaj niewidocznej społeczności, ukazany z godną podziwu świeżością i odwagą – mówiła w uzasadnieniu decyzji szefowa jury, Tonia Mishiali. Jak dodała, skład jurorski zaciekawiła szczerość i hybrydowa natura tego filmu, a sam obraz określiła jako pełen radości i miłości.

AMATORZY reż. Iwona Siekierzyńska

Iwona Siekierzyńska była nominowana do studenckiego Oscara za etiudę „Pańcia” (1995). Za powstały w cyklu Pokolenie 2000 film „Moje pieczone kurczaki” (2002) otrzymała nagrodę za reżyserię w Koszalinie. Z sukcesem wyreżyserowała sztukę „Kobro”  w Teatrze Nowym w Łodzi. Za własny scenariusz poświęcony słynnej malarce otrzymała Główną Nagrodę HBO w konkursie „Script Pro”. „Amatorzy” to nie pierwsza współpraca Siekierzyńskiej z aktorami niepełnosprawni umysłowo, wcześniej sportretowała ich teatralną grupę Biuro Rzeczy Osobistych w przejmującym dokumencie „Obcey”.

Ewa Pytka jest reżyserką, scenarzystką, producentką, konsultantką scenariuszową, wykładowczynią i doktorem sztuki. Za dokument „Bez przemilczeń” została nominowana do Kobiety Roku 2007 przez redakcję „Wysokich Obcasów”. Jej fabularnym debiutem był film „Milczenie jest złotem”.

AMATORZY reż. Iwona Siekierzyńska

„Dzięki pewnej reżyserskiej ręce, fantastycznej obsadzie (wyróżnię tu absolutnie wszystkich amatorów i profesjonalistów, nawet Bonaszewskiego, który męczy się z naftalinową postacią chama w świątyni muz) oraz przyzwoitej gatunkowej podszewce (jako scenarzystka Siekierzyńska odhacza wszystkie punkty węzłowe w trzyaktowej strukturze, zaś humor i dramat odmierzone są w aptekarskich proporcjach) całość wygrana jest bez jednej fałszywej nuty. A ponieważ obudziliśmy się w rzeczywistości, w której zarówno niepełnosprawni, jak i ludzie kultury wylądowali na szarym końcu korowodu petentów Wielkiej Polski, Amatorzy wydają się czymś więcej niż sumą swoich składowych. To kino szlachetne w ambicjach i eleganckie w formie. Potrzebne jak nigdy. Niewidzialne jak zawsze” – zachęcał do obejrzenia filmu w recenzji dla filmweb.pl. Michał Walkiewicz.

Od 20 września Gildia Reżyserów Polskich zaprasza na objęte naszym patronatem spotkania z reżyserami i seanse w każdy poniedziałek o godzinie 19.00

W następnym tygodniu naszym gościem będzie Alek Pietrzak i jego box office’owy hit „Czarna owca”. Kolejne tygodnie przyniosą m.in. rozmowę Małgorzaty Szumowskiej z Agnieszką Holland o filmie „Szarlatan” i Borysa Lankosza z Wojciechem Smarzowskim o premierze „Wesele”.

Aktualności na temat KinoGram można znaleźć na naszym facebooku

bilety można kupić przez aplikację

KinoGram
Warszawa, ul. Żelazna 51/53