Aktualności

„Baby boom czyli Kogel Mogel 5”

Film w reżyserii Anny Wieczur brawurowo zadebiutował w polskich kinach. Produkcja przyciągnęła w weekend otwarcia 153 tys. widzów, dając mu drugie miejsce w box office tego weekendu.

Kos to jest sztos

„Kos” Pawła Maślony, jeden z najbardziej oczekiwanych filmów sezonu od tygodnia gości na polskich ekranach i zbiera same fantastyczne recenzje. „W filmie zachwyca to, co kochają fani Tarantino: hiperrealizm, igraszki z kiczem i groteską, czarny humor, mnogość równolegle prowadzonych wątków, krew sikająca tu i tam oraz trup ścielący się tak gęsto, że chwilami trudno się połapać, kto już skonał, a kto przeżył i będzie zabijał dalej.” – pisze Agnieszka Graff dla oko.press

Paweł Maślona laureatem Paszportu „Polityki”

Nagroda za zmysł ironii i odważne przełamywanie konwencji. Za gatunkową lekkość i wagę podjętej tematyki. Za ukazanie w filmie „Kos” Polski właściwie nieznanej z podręczników historii – ku przestrodze współczesnych.

Powraca „Fuks”, kultowa komedia gangsterska doczekała się kontynuacji

W kinach zadebiutował dziś „Fuks 2”, czyli kontynuacja polskiej komedii sensacyjnej z 1999 roku w reżyserii Macieja Dutkiewicza.

26. Orły Polskie Nagrody Filmowe

Kolejny 26. Festiwal Orłów rozpocznie się 8 stycznia i potrwa do 3 lutego w warszawskim kinie Iluzjon Filmoteki Narodowej-Instytutu Audiowizualnego w Warszawie. Blisko 80 filmów i ponad 30 spotkań z twórcami czeka w styczniu na widzów największej w Polsce imprezy poświęconej polskiej kinematografii.

Cztery sesje. 142 miliony złotych na produkcję

Polski Instytut Sztuki Filmowej ogłosił Programy Operacyjne na rok 2024. Nowością są cztery, a nie jak dotychczas trzy, sesje w ciągu roku.

Jest rekord: 1,5 miliona widzów na „Chłopach”

Animowana wersja powieści Władysława Reymonta, w reżyserii duetu DK Welchman i Hugh Welchmana to najpopularniejszy polski film od czasu pandemii.

Uwierz w Mikołaja

Do kin trafia pełna humoru, emocji i ciepła ekranizacja książkowego bestsellera Magdaleny Witkiewicz, na podstawie scenariusza królowej polskich komedii – Ilony Łepkowskiej w reżyserii Anny Wieczur